
W ramach obecnie prowadzonych prac podróżni zyskają:
- Nowy przystanek Warszawa Grochów. Powstanie w pobliżu szpitala na ul. Szaserów przy ul. Wiatracznej. Kolej zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i do kliniki. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą.
- Bardziej komfortowe perony na przystankach:
- Warszawa Olszynka Grochowska - nowy peron, kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy.
- Warszawa Gocławek - nowy peron wsypowy wybudowany zostanie bliżej wiaduktu drogowego na ulicy Marsa, dzikie temu będzie bardziej zintegrowany z komunikacją miejską. Dojście do peronów ułatwi przejście podziemne z pochylniami. Do wiaduktu prowadzić będą m.in. windy.

- Warszawa Wawer - peron zostanie przebudowany, a przejście podziemne będzie wyposażone w windy. Wiata peronowa zostanie odrestaurowana.

Każdy z obiektów wyposażony zostanie system informacji pasażerskiej.
- Dla ułatwienia komunikacji w mieście wybudowanych zostanie 5 przejść podziemnych, w 3 lokalizacjach według potrzeb mieszkańców:
- ul. Goździków (z możliwością dojścia do peronu Warszawa Gocławek)
- ul. Korkowej (obecnie przejście kat. E)
- ul. Tomasza Edisona (według potrzeb mieszkańców)
- ul. Jana Skrzyneckiego (według potrzeb mieszkańców)
- pomiędzy ul. IV Poprzeczną a V Poprzeczną (według potrzeb mieszkańców)
- W celu zwiększenia przepustowości linii i umożliwienia zwiększania liczby pociągów wybudowane zostaną dwa tory na odcinku z Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer (ok. 3 km) oraz zmodernizowanych zostanie ok. 10 km torów na linii nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer oraz na linii nr 506 Warszawa Antoninów – Warszawa Gocławek wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą.
W miejscu przejazdów kolejowo–drogowych wybudowane zostaną bezpieczniejsze skrzyżowania bezkolizyjne:
- przejazd w Radości, ul. Panny Wodnej – Izbicka (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)
- przejazd w Falenicy, ul. Walcownicza – Bysławska (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)
Dzięki inwestycji podróżni zyskają:
- 25 nowych przejść podziemnych
- przejścia do peronów (Warszawa Wawer, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Warszawa Falenica, Michalin, Józefów, Świder)
- przejścia ułatwiające mieszkańcom poruszanie w dzielnicach:
- ul. Patriotów/Odeska (wskazane przez Samorząd Wawra)
- ul. Patriotów/Wielowiejska (wskazane przez Samorząd Wawra)
- ul. Halna/Gruntowa (wskazane przez Samorząd Wawra)
- ul. Patriotów/Michalinki (wskazane przez Samorząd Wawra)
- Przebudowane, istniejące przejście podziemne na stacji Warszawa Falenica
- Przebudowane perony wraz z nowym systemem dynamicznej obsługi pasażerskiej, które zapewnią podróżnym bardziej komfortowe podróże:
- przystanek Warszawa Anin
- przystanek Warszawa Międzylesie
- przystanek Warszawa Radość
- przystanek Warszawa Miedzeszyn
- stacja Warszawa Falenica