Urząd Dzielnicy Wawer Miasta Stołecznego Warszawy - udogodnienia
Tłumaczenie na polski język migowy dostępne na miejscu i online.
Na miejscu dostępny asystent dla osób niewidomych/słabowidzących.
Urząd Dzielnicy Wawer
Warszawa ma osiemnaście dzielnic. Każda dzielnica ma swój urząd. Urząd Dzielnicy Wawer jest częścią Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Urzędem Dzielnicy kieruje burmistrz oraz jego współpracownicy. Urząd Dzielnicy jest podzielony na części. Te części to wydziały. Każdy wydział zajmuje się innymi sprawami.
Czym zajmuje się Urząd Dzielnicy Wawer?
- zajmuje się sprawami mieszkańców;
- bezpośrednia obsługa mieszkańców odbywa się w budynku urzędu, w sali obsługi mieszkańców;
- dba o jakość pracy przedszkoli, szkół, instytucji kultury i obiektów sportowych na terenie dzielnicy;
- dba o obiekty opieki medycznej, takie jak przychodnia lub szpital;
- zarządza lokalami, budynkami i innymi obiektami na terenie dzielnicy;
- dba o drzewa i roślinność na terenie dzielnicy;
- dba o dobry stan dróg na terenie dzielnicy;
- dba o czystość i porządek na terenie dzielnicy.
Co możesz załatwić w Urzędzie Dzielnicy Wawer?
- sprawy związane z miejscem zamieszkania lub z pobytem stałym czy czasowym;
- sprawy związane z dowodem osobistym;
- sprawy związane z prawem jazdy;
- sprawy związane z rejestracją pojazdów;
- sprawy związane z pomocą pieniężną dla rodzin, takie jak fundusz alimentacyjny, bon żłobkowy;
- sprawy związane z prowadzeniem firmy;
- sprawy związane z oświatą, na przykład możesz złożyć wniosek o dowóz osób z niepełnosprawnością do przedszkola lub szkoły;
- sprawy związane z kulturą i sportem, na przykład możesz dostać pomoc pieniężną na działania kulturalne i sportowe;
- sprawy związane z projektowaniem i budową budynków, na przykład możesz otrzymać pozwolenie na budowę;
- sprawy związane z projektowaniem i budową dróg, na przykład możesz dowiedzieć się o lokalnych drogach, oświetleniu ulicznym, planowanych remontach i inwestycjach, możesz też zgłosić dziurę w drodze;
- sprawy związane z ochroną środowiska, na przykład możesz zgłosić wycięcie drzew i krzewów albo zgłosić powalone drzewo, zepsute urządzenie na placu zabaw albo zaśmiecone ulice i chodniki;
- sprawy związane z geodezją, na przykład możesz dostać pisemną informację dotyczącą położenia i wielkości twojej działki lub nieruchomości;
- sprawy związane z nieruchomościami i lokalami, na przykład możesz postarać się o przyznanie mieszkania komunalnego lub mieszkania socjalnego (dla osób, których nie stać na zakup mieszkania);
- możesz wyrobić tutaj na przykład Kartę Warszawiaka, Kartę Młodego Warszawiaka i Kartę Dużej Rodziny, które dają zniżki na przykład na zakupy, przejazdy lub bilety wstępu.
Gdzie i jak załatwić sprawę w Urzędzie Dzielnicy Wawer?
Sprawy urzędowe załatwisz w Wydziale Obsługi Mieszkańca. Możesz przyjść osobiście lub załatwić sprawę przez telefon. Swoją wizytę możesz wcześniej umówić telefonicznie lub przez Internet. W Wydziale Obsługi Mieszkańca dowiesz się, jak załatwić daną sprawę. Dostaniesz odpowiedni formularz i dowiesz się, jak go wypełnić.
Kontakt
Numer telefonu: 22 443 70 00
Miejskie Centrum Kontaktu: 19 115
Na stronie internetowej jest dostępny tłumacz języka migowego.
Możesz umówić wizytę w urzędzie przez system rezerwacji Urzędu Miasta.
Adres Urzędu Dzielnicy Wawer
ul. Żegańska 1
04-713 Warszawa
Wskazówki dojazdu
Najbliższy przystanek SKM: Warszawa Międzylesie
Najbliższe przystanki autobusowe: Wawer - Ratusz
PKP - Międzylesie
Godziny pracy
W poniedziałki w godzinach od 8:00 do 18:00 (Wydział Obsługi Mieszkańców).
Pozostałe wydziały pracują od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.