
W niedzielę, 13 grudnia, nad budowanym tunelem i przejściem podziemnym w Międzylesiu zaczęły przejeżdząć pociągi, 19 grudnia, samochody wrócą na ul. Patriotów.
– Jesteśmy na półmetku budowy bezkolizyjnego przejazdu pod torami otwockiej linii kolejowej – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – Kończy się najtrudniejszy, bo związany z dużymi utrudnieniami komunikacyjnymi, etap budowy.
W tym tygodniu zakończyły się prace przy odbudowie zachodniego toru kolejowego (w kierunku Otwocka) i od 13 grudnia wróciło normalne, po obydwu torach, kursowanie pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. W godzinach szczytu pociągi do i z centrum Warszawy jeżdżą co ok. 10-12 minut.
Od 19 grudnia przejezdna będzie ul. Patriotów i jej połączenie ze Zwoleńską. Kierowcy na razie będą jeździli po tzw. warstwie wiążącej asfaltu. Nadal zamknięta będzie ul. Żegańska – trwa tutaj budowa instalacji podziemnych, przebudowa skrzyżowania z ul. M. Pożaryskiego a także przejścia podziemnego na wysokości urzędu dzielnicy.
Na przełomie stycznia i lutego drogowcy zamkną odcinek wschodniej jezdni ul. Patriotów i K. Szpotańskiego i rozpoczną budowę ostatniej sekcji tunelu i przejścia podziemnego. W lipcu ruch drogowy zostanie przywrócony, już po nowej ulicy; wcześniej, w maju lub czerwcu możliwy stanie się przejazd ul. Żegańską od ul. M. Pożaryskiego do Dworcowej. W sierpniu przyszłego roku przejezdny będzie odcinek od ul. Dworcowej do Patriotów. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł. Wykonawcą jest firma STRABAG sp. z o.o.